Chanel: Egy Művésznő Divatmanifestuma a V&A Múzeumban
A Victoria and Albert Múzeum új kiállítását, a “Gabrielle Chanel. Fashion Manifesto”, megnéztük Londonban. A francia divattervező, Gabrielle ‘Coco’ Chanel munkásságát ünnepli, követve a CHANEL Ház megalapítását és ikonikus tervezőstílusának evolúcióját, amely máig befolyásolja a nők öltözködési szokásait.
A kiállítás olyan népszerűvé vált, hogy szerencsések vagyunk, amiért sikerült az egyik nap a múzeum nyitáskor jegyeket szereznünk. A divattervező ikonikus munkásságát bemutató kiállításra már az elejetől hatalmas az érdeklődés, hiszen az “early bird” jegyek nyáron 2 óra alatt elkeltek, és az előrejelzések szerint továbbra is vonzani fogja a látogatókat egészen zárásáig február 25-ig, hiszen online már esélytelen jegyet kapni.
A kiállítás darabjai, mint például a kis fekete ruhák, a ikonikus Chanel öltözékek és a kifinomult kiegészítők, megérintik a divat szerelmeseit és azokat, akik érdeklődnek a tervezés, a stílus és a kreativitás iránt. Nem csupán egy divat kiállitás, hanem egy időutazás is Gabrielle ‘Coco’ Chanel életének és pályafutásának meghatározó pillanataiba. Legyen szó a tervező korai éveiről, a divatház megalapításáról, vagy a modern nő öltözködésére gyakorolt hatásáról, a Chanel kiállítás mély bepillantást enged a divatikon életébe és munkásságába.
Utána jártunk más újságiróknak mi a véleménye a kiállitásról. Rachel Cooke, a The Guardian írója cikkében kiemeli a kiállítás gazdagságát és azon képességét, hogy lenyűgözze a látogatókat. Az elején egy egyszerű selyem trikó köszönti a vendégeket, míg a végén egy komor fekete szett és kalap zárja az expozíciót. Cooke hangsúlyozza a kiállítás időrendi és tematikus csoportosítását, ami elénk tárja Chanel munkájának több mint 200 öltözékét, ruhát és kézzel készített táskáját.
Az írónő megemlíti Chanel életének fontosabb részleteit, beleértve a szegénységből való származását, a divatbirodalom kiépítését és a második világháborús tevékenységét. Ugyanakkor megjegyzi, hogy a kiállítás nem tér ki minden részletre, inkább a munkásságra összpontosítva. A cikk hangsúlyozza Chanel eladási zsenijét, amely megmutatkozik a Chanel No 5 illat bevezetésében, a monokróm csomagolású szépségápolási termékekben és a fantasztikus ékszerekben.
A Kiállítás Fénypontjai:
- Gabrielle Chanel, 31 rue Cambon, 1937: Roger Schall fényképe a divattervezőről a párizsi 31 rue Cambon cím alatt, 1937-ben.
Fekete flitteres nadrágkosztüm, fehér tüll díszítéssel (1937–38): Chanel tervezte nadrágkosztüm, fehér tüll díszítéssel. Múzeumi szám: T.88 to B-1974.
Marilyn Monroe Chanel N°5-öt használva (1955): Ed Feingersh fotográfiája Marilyn Monroe-ról, aki Chanel N°5-öt használ New Yorkban.
Vörös halcsont ruha (1932): Chanel tervezte ruha az 1932-es őszi/téli kollekcióból.
Bordó ruha övvel és fehér gallérral (1935): Chanel tervezte ruha 1935-ből.
Roussy Sert Chanel flitteres ruhában (1936): André Durst fotója Roussy Sert-ről Chanel flitteres ruhájában, Vogue-ban megjelent 1936 decemberében.
Fehér selyem organza ruha virágmintával (1935): Chanel tervezte ruha 1935-ből.
Marinière blúz (1916): Gabrielle Chanel 1916-os tavaszi/nyári kollekciójának részeként tervezett blúz.
Krém szett (1924): Chanel tervezte ruhák a “Le Train Bleu” előadáshoz 1924-ből.
Selyem kalap (1917): Chanel tervezte kalap a 1917-es évből.
Összességében úgy érezzük, hogy szerencsések vagyunk, hogy részesei lehettünk ennek a kivételes kiállításnak, amely egyedülálló módon ünnepli egy divatmogul életét és örökségét. A kifinomultság és az elegancia találkozik a V&A Múzeumban.